Hemcheck Sweden AB (publ) offentliggör årsredovisning för 2016 – Regulatorisk

hemCheck offentliggör årsredovsining för 2016 – Regulatorisk

Detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras eller distribueras, direkt eller indirekt inom eller till USA, Kanada, Japan, Australien, Hongkong, Schweiz, Singapore, Sydafrika eller Nya Zeeland eller i någon annan jurisdiktion där distributionen av detta pressmeddelande skulle vara föremål för legala restriktioner.

Hemcheck Sweden AB (publ) meddelar idag att bolaget publicerar årsredovisningen för 2016. Årsredovisningen finns att hämta på bolagets hemsida www.hemcheck.se samt via bifogad PDF.

Om hemCheck
Hemcheck Sweden AB (publ) utvecklar och kommersialiserar ett unikt produktkoncept (HELGE(TM) och READY(TM)) för patientnära detektion av hemolys. Hemolys, trasiga röda blodkroppar, är den vanligaste orsaken till att blodprov inte kan analyseras. Detta leder till sämre vård, risker för patienter och höga kostnader för samhället. HELGE(TM) detekterar hemolyserade blodprover i direkt anslutning till provtagningen och bidrar därmed till en förbättrad vård för patienter över hela världen. hemChecks huvudkontor finns i Karlstad, Sverige.

Hemcheck Sweden AB (publ)
Annelie Brolinson, CEO
E-post: annelie.brolinson@hemcheck.com
Universitetsgatan 2